Хакато́н (англ. hackathon, від hack (див. хакер) та marathon — марафон) — захід, під час якого різні спеціалісти в галузі розробки програмного забезпечення інтенсивно і згуртовано разом працюють над розв’язанням якоїсь проблеми,[1] або створенням нового додатку чи сервісу[2]. Вікіпедія →

Простіше кажучи, хакатон – марафон програмістів, де під словом «програмісти» розуміємо всіх спеціалістів в галузі розробки програмного забезпечення: безпосередньо програмістів, дизайнерів, менеджерів і т.д. Як правило, хакатон проводиться як з метою розробки повноцінного програмного забезпечення. Іноді хакатони проводяться з соціальною чи навчальною метою: розробка мобільних додатків, сайтів, веб-додатків, інфографіки.

Результатом хакатону є розробка пробної версії програмного додатку, який дає змогу протестувати програму чи ідею.

Як проводяться хакатони?

Традиційно хакатони починаються з презентації заходу, виділяються окремі теми, якщо вони є. Потім учасники пропонують свої ідеї реалізації поставленої задачі та формують робочі групи. Далі розпочинається безпосередня робота над проєктом. Тривалість хакатону становить один-п’ять днів з можливими перервами на сон та їжу, бо учасники, як показує практика, не залишають місця проведення хакатону до моменту повного завершення проєкту. Закінчуються хакатони презентаціями робіт робочих груп з подальшим їх обговоренням. Інколи хакатони проводять у вигляді змагань, де журі обирає переможців і нагороджує їх відзнаками та призами.

В чому полягає цінність хакатонів для учасників?

1. Хакатони – це можливість для дизайнерів, розробників і інших спеціалістів у сфері IT познайомитися один з одним, обмінятися досвідом і знаннями, попрацювати над одним проєктом чи придумати спільний проєкт, над яким можна буде попрацювати у майбутньому;

2. Хакатони сприяють формуванню товариств активних талановитих людей, пов’язаних однією темою чи ідеєю;

3. Хакатони дають унікальну можливість попрацювати у вільному форматі з представниками тих галузей, з якими учасники раніше не мали нагоди перетнутися;

4. Хакатон – це джерело отримання нових знань. На хакатонах учасникам часто доводиться розв’язувати нові задачі, з якими вони не стикались раніше. Учаснику доводиться швидко поглинати нову інформацію й одразу застосовувати її на практиці. Крім того, учасника оточує велика кількість спеціалістів, які можуть допомогти та роз’яснити за кілька хвилин те, що потребувало би перегляду якогось тривалого відео курсу;

5. Хакатон -це показ талантів і можливість продемонструвати свої сильні сторони;

6. Хакатон – це платформа для експериментів, яка дає можливість реалізувати абсолютно нові проєкти.

7. Хакатон – це площадка потенційних стартап-проєктів.

Для того, щоб організувати хакатон, потрібно:

1. Визначити мету хакатону (які проблеми Ви хочете вирішити? Яке завдання стоїть перед розробниками?)

2. Залишити достатньо часу для планування (в залежності від того, наскільки масштабний захід, підготовка хакатону зазвичай займає від трьох до шести тижнів).

3. Вибрати місце і визначитись з датою проведення хакатону (найкращими днями проведення будуть вихідні дні, а при виборі місця віддавайте перевагу тому приміщенню, де є швидкий безперебійний wi-fi та велика кількість розеток).

4. Залучитись підтримкою спонсорів.

5. Проафішувати хакатон на цільових ресурсах з метою залучення потенційних учасників.

6. Замовити достатню кількість їжі та кави.

7. Обрати якісні призи для переможців хакатону, якщо він проходить у форматі змагання.

Якщо Вам потрібно безкоштовно проафішувати хакатон або підібрати для себе хакатон за певним напрямом і місцем проведення, – портал Знання для добра – це зручний інструмент, який надасть можливість легко і швидко це зробити.

ZDD – це Ваш безкоштовний портал для додавання, афішування та сортування хакатонів.